Avni Anıl 2. Beste Yarışması Sonuçlandı…
Toplam Okunma: 5626 | En Son Okunma: 24.11.2024 - 05:23
20. yy. ikinci yarısının en büyük bestecilerinden kabul edilen, 14 Haziran 2008 de sonsuzluğa uğurladığımız Avni Anıl anısına düzenlenen yarışmanın ikincisinde 83 beste arasından finale kalan 10 eser, Eşrefpaşa Kültür Merkezi’nde düzenlenen final yarışması ile seçici kurulun beğenisine sunuldu. İzmir’in Konak ilçe belediyesi ve İzmirli Sanatçılar Birliği’nce düzenlenen Yarışmada, Tekin Para‘nın bestelediği ”Merhaba Hüzün” adlı eser birinci oldu.
20.yy ikinci yarısının en büyük GTSM bestecilerinden kabul edilen Avni Anıl adına bu yıl Konak ilçe belediyesi tarafından ve İzmirli Sanatçılar Birliği’nin katkısıyla düzenlenen II. Avni Anıl Beste Yarışması’nda finale kalan 10 eser şöyle idi:
Danyal Mantı “Sevginin Yol Vermez Dağında Olsam”
(2) Seher Dilmaç Meriç “Mor Menekşem”
(1.) Tekin Para “Merhaba Hüzün”
(3) Tunca Yüksel “Tek Senin Hasretinle Yanar Bu Gönül”
(Mansiyon) Harun Hardal “Bir Yanın Hep Hüzün Kokar”
Mehmet Altınköprü “Söyle Yarim Nerdesin”
Derya Gönüldaş “Kurtuldum Hüzünlü Hatıralardan”
(Mansiyon) Mustafa Caner Sezgin “Kasımpaşa Kıyıları Tersane”
Yahya Geylan “Özel Biri Var”
Murat Derin “Ruhumda Derinden Kanayan Bir Kederim Var”
İzmir/Konak Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamada, Türk müziğinin ünlü bestekarlarından merhum Avni Anıl anısına düzenlenen yarışmada 83 beste arasından finale kalan 10 eser, 27 Aralık 2008 tarihinde Dr. Selahattin Akçiçek Eşrefpaşa Kültür Merkezi’nde son kez seçici kurulun beğenisine sunuldu.
Tekin Para’ya para ödülü Konak Belediye Başkanı Muzaffer Tunçağ tarafından verildi.
Seher Dilmaç Meriç ”Güneş” adlı bestesiyle ikinci,
Tunca Yüksel ”Tek Senin Hasretinle Yanar Bu Gönlüm” adlı eseriyle üçüncü oldu.
Mustafa Caner Sezgin ve Harun Hardal, mansiyonla ödüllendirildi.
Bu arada, yarışmanın finalinin yapıldığı Dr. Selahattin Akçiçek Eşrefpaşa Kültür Merkezi’nin bir salonuna Avni Anıl Sahnesi adı verildi.
Belediye Başkanı Muzaffer Tunçağ, ilki geçen yıl düzenlenen Avni Anıl Beste Yarışması’na ilginin arttığını, bunun Türk sanat müziğini yozlaştırılmak isteyenlere iyi bir cevap olduğunu kaydetti.