III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Programı…


Toplam Okunma: 7791 | En Son Okunma: 23.11.2024 - 09:55
Kategori: Kongre.simp.panel

Müzik-beyin ilişkisi, istematik ve İnterdisipliner olması açısından henüz yeni bir konu. Merak edilen ise müziğin insan yaşamındaki yeri… Konusu bu yıl “Müziği Algılamak” olarak belirlenen; 24-26 Mayıs 2012 tarihleri arasında Kütahya Hilton Garden Inn Oteli salonlarında gerçekleştirilecek olan III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nun programı belli oldu…

İlk iki yılda ‘ulusal’ olarak düzenlenen bu yıldan itibaren ise ‘uluslararası’ olarak devam eden “Müziği algılamak” konulu Kütahya Güzel Sanatlar Derneği - III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nun amacı “…gelişen toplum ve gelişen teknoloji müziği dinleme, yapma ve eğitim açısından nereye getirdi, getirecek, getirmeli…” şeklinde özetlenmiş.

Detaylı bilgi için Sempozyum resmi internet sitesine bakılabilir.(*)

Program:

3th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF HISARLI AHMET

May 24-26, 2012, Hilton Garden Inn, Kutahya, TURKEY

THURSDAY MAY 24
9:00 Registration
9:30 OPENING CEREMONY
11:00 KEYNOTE: Thomas SOLOMON
“The Girl’s Voice İn Turkish Rap”: Gender And Vocality İn The Music Of Ayben

12:00 Lunch

13:30 Session I:

A. Bülent Alaner (Chair)

Müzik Tercihinde İnanç Biçimlerinin Rolü
Barış Erdal

To Perceıve Musıc Beıng Cultured And Acculturatıon In A Changıng Socıety
Katalin Losonczy

Müzikte Önyargı; Farklı Müzik Türlerindeki Yorumcu Ve İzlerkitle Özelliklerini Algılamak
Onur Şenel, Gülay Karşıcı, Fırat Kutluk

Ses Yoksa Müzikal Algıda mı Yok? 4:33’ ü Algılamak
Uğur Türkmen

Session II:

İbrahim Yavuz Yükselsin (Chair)

Müzik Teknolojisi Anabilim Dalı Midi Derslerinde Max/Msp Programlama Dilinin Kullanılması Ve Kazanımları
Serdar Çelik

Müzik Teknolojisi Eğitimi İçin Bir Model:
Cihan Işıkhan

Digital Music Grammar ” And “Algorithm Of Microcycles Stepanov S.M

Alan Çalışmasında Çok Kanallı Kayıt Uygulaması; Teke Yöresi Çalgıları
Barbaros Bozkır, Erdal Kara

13:30

Session III:

Emel Funda Türkmen (Chair)

Teorik Bir Dönüşüm Hikâyesi: Küreselleşme-Yerelleşme Sarmalında Popüler Müzik
Salim Sever

Senkretizm Bağlamında ‘Karadeniz Rock’ Olgusu:
Grup Marsis Örneği
Seher Akkaş, İbrahim Yavuz Yükselsin

Extreme Metal Scene’de Toplumsal Cinsiyet
Aykut Çerezcioğlu

15:15 Coffee Break

15:30

Session I:

Fırat Kutluk (Chair)

Ahmed Adnan Saygun’un Aksak Tartılar Üzerine On Etüdü
Üzerine Bir Analiz
Türev Berki, Arda Erdem

Müziği Algılamak: Stravinsky’nin “Divertimento”Sunda Metinlerarasılık Ve Uyarlama Süreçleri
Heather Özaltun

Bir Schumann Şarkısında Tonal Yapı Ve Şiir İlişkisi
Mehmet Yüksel, Serkan Özçifci, Gözde Gürün, Türev Berki

Necdet Levent’in 1 Numaralı Keman Konçertosu’nun Teknik Ve Müzikal Analizi
Zafer Kurtaslan, Güler Demirova Gssl Öğrencilerinin Resmi Törenlerdeki Müziklere Yönelik Algıları
Serenat İstanbullu

Session II:

Ayhan Sarı (Chair)

Türklerde Askeri Müzik Algısı
Timur Vural

M. M. Bakhtin’in Edebiyat Ve Dilbilim Alanlarındaki Diyaloji Ve Karnavalesk Kavramlarının Müzikte Geçerliliği
Orhan Baba

Ulusların Müziği Algılamasına Farklı Bir Bakış:
“Dünya Ülkeleri Ve Ulusal Marşları
Serhat Yener, Hakan Duran

Gssl Öğrencilerinin Resmi Törenlerdeki Müziklere Yönelik Algıları
Serenat İstanbullu

15:30

Session III:

Mustafa Oner Uzun (Chair)

Kültürel Aracılığın Ritüelleri: Bergamalı Profesyonel Roman Müzisyenlerin Geçiş Ritüellerindeki Aracılık Rolleri
Hasan Devrim Kınlı, İbrahim Yavuz Yükselsin

Kentleşme Bağlamında Alevi Semahları, Narlıdere Cemevi Örnek Olayı
Öznur Doğan

Kültürel Kimlik Bağlamında Sivas’taki Türkü Barlar
Türker Erol, Gülay Karşıcı

FRIDAY MAY 25
 Morning
09:00

Session I:

Türev Berki (Chair)

Société Nationale De Musique Française’in Kuruluşundan İtibaren Claude Debussy, Maurice Ravel Ve Erik Satie Ekseninde Fransız Müziğinde Ortaya Çıkan Özgünlük Arayışları
Jülide Gündüz, Zehra Müge Hendekli

Türkiye’de Verilen Flüt Eğitimi Ve Çalışma Yöntemlerinin İncelenmesi
Sezin Alıcı

1950 Sonrası Flüt Müziğinde Çalma Teknikleri Ve Özel Efektler
Merve Seçkin, Çiler Akıncı Türk Musikisindeki Değişimin Ney Açkısına Yansıması: Müstakil Açkı Ali Tan

Session II:

Duygu Sökezoğlu (Chair)

Kültürel Politikanın İnşasında Çalgı Gruplarından Halk Orkestralarına-Koutev Örneği Ve Arel Karşılaştırması
Gözde Çolakoğlu Sarı

Türkiye’de Halk Çalgılarının Mesleki Eğitim Sürecinde Kaval Eğitiminin Gelişimi Ve Sorunları Üzerine Tespit Ve Öneriler
Cihan Yurtcu

Türk Musikisindeki Değişimin Ney Açkısına Yansıması: Müstakil Açkı
Ali Tan

Tarihsel Süreç İçerisinde Yazılı Kaynaklarda Ney Egitimi
Ali Tüfekçi

09:00
Session III:

Uğur Türkmen (Chair)

Müzikte Çok Kültürlülük
Sevda Toker

Çokkültürlülük Bağlamında Endülüs Ve Flamenko
Banu Geboloğlu

Müzikte Çok Kültürlülük Örneğine Tarihsel Bir Yaklaşım:
“Darü’l Elhan Mecmuası
Çiğdem Baloğlu

Türkiye Polonya Kültürel İlişkilerinde Ali Ufkî Bey Ve Eserleri
Ahmet Sevgi

10:45 Coffee Break

11:00

Session I:
Mehmet Sarı (Chair)

Arş. Yazar Mehmet Dumlu’nun Kütahya Türkülerindeki Tasavvuf Algısı
Ayşegül Güneş

Türk Musikisi Formlarından Mevlevi Ayini Şerifin Ülkemizdeki Japon Ziyaretçilerin Müziksel Algısı Üzerine Etkileri
Gökhan Algan

Türk Tasavvuf Mûsikîsi’nde Mevlevî Âyinlerinin Güfte Özellikleri
Özgür Sadık Karataş

Session II:
Aycan Özçimen (Chair)

Türk Müziği İcracılarına Yönelik Ses Eğitimi Çalışmalarında Uygulanan Androgojik Yaklaşımlar
Ayşegül Altıok

Makamsal Dizilerde Bestelenmiş Piyano Eserlerine Yönelik Türk Sanat Müziği Öğrencilerinin Algısı
Mustafa Emir Barutcu, Duygu Sökezoğlu

Türk Müziğinde Uygulama Ve Teori Arasındaki Algısal Farklılıklar
Cenk Çöl

Çağdaş Türk Keman Eserlerinin Kullanılma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri
Özer Kutluk, Zafer Kurtaslan

11:00
Session III:

Mustafa Öner Uzun (Chair)

Toplumsal Ve Kültürel İlişkileriyle Arguvan Ağzı
Fatih Mutlu

Kültürel (Kolektif) Kimlik Bağlamında Dersim (Tunceli) Müziği - Ozanlığı Ve Uyanışı
Cihan Canpolat

Hisarlı Ahmet Türküleri’nin Klasik Kemençe Dağarına Kazandırılması
Filiz Kaya

Geçmişten Günümüze Şanlıurfa’da Müzik Kültürü
Zafer Telli

FRIDAY MAY 25
Afternoon
13:00

Session I:
Gözde Çolakoğlu Sarı (Chair)

Tıp Bilimi Ve Piyano Tekniğinin Disiplinlerarası Etkileşimi
Piyanist Fizyolojisi Ve Piyano Tekniği
Fulya Tezer

Music Therapy And Depression: Checking The Facts From Fiction
Li Jia

Müzik Eğitiminde Duygusal Boyutun Değerlendirilmesi
Mustafa Uslu Tonal Ve Atonal Müziklerin Beyindeki Yansıması: Bir Fmrı Çalışması
Başak Çallı- Timur Köse- Cem Çallı - Fırat Kutluk

Kültürel Politikanın İnşasında Çalgı Gruplarından Halk Orkestralarına-Koutev Örneği Ve Arel Karşılaştırması
Gülden Teztel

Session II:
Gülay Karşici (Chair)

Müzik, Duygular Ve Beyin
Nihal Başak Önder

Müzisyen Beyni; Beyaz Madde Yapısındaki Farklılıklar:
Bir Dtı Çalışması
Yasemin Ata, Fırat Kutluk, Cem Çallı, Ali Saffet Gönül,
Aslı Galioğlu, Timur Köse

Tonal Ve Atonal Müziklerin Beyindeki Yansıması: Bir Fmrı Çalışması
Başak Çallı- Timur Köse- Cem Çallı - Fırat Kutluk

Dinleyicilerin Algısal Perde Hiyerarşisi Perde Sorgu Puanları İle Müziksel Dikte Puanları Arasındaki İlişki
Gülden Teztel

Akor Yapısındaki Tonal Ve Atonal Ayrımlamada Nörokognitif Yaklaşım
Nurdan Tezel- Timur Köse - Cem Çallı - Fırat Kutluk

13:00
Session III:

Abdurrahman Tarikçi (Chair)

Müzik Öğretmenlerinin Lisans Döneminde Almış Oldukları Bireysel Ses Eğitiminin Mesleki Gereklilikler Açısından Değerlendirilmesi
Berna Özkut, Gürol Zırlıoğlu, Emel Funda Türkmen

Türk Sanat Müziği Lisans Öğrencilerinin Ses Eğitimi Dersine Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi
Safiye Yağcı

Çocuk Tiyatrosunda Müzik Kullanımı: İzmir Devlet Tiyatrosu Örneği
Pınar Uyanık

14:45 Coffee Break

15:00

Session I:
Serhat Yener (Chair)

Çoksesli Koroda Şarki Söylemenin Psikolojik Ve Fizyolojik Etkileri
A. Muhip Şanal, Selahattin Görsev

Çocuk Korolarına Katılımın Çocukların İşitsel Algılarına Etkilerinin Değerlendirilmesi
Emel Funda Türkmen

Gönüllü Konservatuvar Öğrencilerinin İlköğretim Okullarında Yaptıkları Koro Çalışmalarının Müzik Öğretmenliği Algılarına Etkileri
Duygu Sökezoğlu

Deşifre Şarkı Söyleme
Sevan Nart

Session II:
Riza Akyürek (Chair)

Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Televizyondaki Müzik Kanallarını İzleme
Alışkanlıkları Ve Motivasyonları
Attila Özdek Ali Özdek

Mesleki Çalgı Eğitimi Motivasyonunda Youtube
Şebnem Y. Orhan

Video Destekli Öğretimin Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Performansa Etkisi
Aycan Özçimen

15:00

Session III:
Dilek Göktürk Cary (Chair) 

Ütopya Ve Bilim Kurgu Edebiyatında Müzik
Ali Keleş

Sembolizm Ve Saf(Öz) Şiir Anlayışında Müzik Etkileri
Meral Bahar İzzet Yücetoker

Yerel Dinamiklerde Halk Ezgilerimizin Şiir İle Bütünleşmesi
Emel Örgün

Endüstriyelleşen Dünyada Andy Warhol’un Bakış Açısıyla Müzik Ve Resim İlişkisi
Ayşegül Dinç, Ebru Çığır

17:00 SEMINAR

Müzik İncelemesinde Etnografik Yöntem
Levent Ergun

SATURDAY MAY 26

Morning
09:00

Session I:
Ahmet Sevgi (Chair)

Müzik Bölümü Öğrencilerinin Kültürel Geçmişinin Dikte Yazımı Ve Melodik Hafıza Üzerindeki Etkisi
Faruk Yıldırım, N. Oya Levendoğlu Öner

Elektronik Org Eğitimi Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Mehmet Serkan Umuzdaş

Rolland Metodu: Keman Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım
Dilek Göktürk Cary

Temel Müzik Teorisi Ve Solfej Dersi Alan Öğrencilerin Çocuk Şarkılarındaki Tonal Ve Modal Yapıyı Algılama Yeterlikleri
Filiz Yıldız

Session II:
Ayşegül Altıok (Chair)

II. Mahmut Döneminden Cumhuriyet Devrimlerine Eğitim, Müzik Yaşamı Ve Okul Müzik Eğitimi
A. Muhip Şanal, Nesrin Kalyoncu, Fahri Kılıç

Luıgı Nono Ve 20. Yüzyılın İkinci Yarısında İtalya’da Opera-Siyaset Etkileşimi
Onur Nurcan, Elif Aktuğ

Contemporary Musical Landscapes Of Poland: A Case Study Of Art Music Since 1989
Christopher Cary

1800’lü Yılların Başında Yazılmış Bir Piyano Eseri Üzerine
Bülent Alaner, Çiğdem Baloğlu

09:00

Session III:
Kadir Güler (Chair)

Müzik Algısı Bağlamında Çok Sesli Müzik Eğitiminin, Tek Sesli Müzik Duyumuna Etkileri
Enver Mete Aslan

Performanstaki Başarı Algısının Yapısal Değişimi Üzerine Karşılaştırmalı Bir Müzik-Analiz Çalışması: Virtüözitede Yeni Ufuklar
Beray Selen

Ritim Ve Zaman Algısı
Diler Özer Efe

Aşk’ta Müzik Algısı
Yunus Emre Uğur, Çağhan Adar

10:45 Coffee Break

11:00

Session I:
Duygu Sökezoğlu (Chair)

Bursa Bölge Senfoni Orkestrasının Dinleyici Kitlesinin Müzik Algılarının Değerlendirilmesi
Elif Nuriye Yılmaz

Müzik Öğrencilerinin Arabesk Müzik Algısı
Afşin Öner, Mehmet Ateş

Üniversite Öğrencilerinin Klasik Müziğe İlişkin Algıları Anadolu Üniversitesi’nde Uygulanan Kültürel Etkinlikler Dersi Kapsamında Klasik Müzik Konserlerine Katılan Üniversite Öğrencilerinin Müzik Algıları Ve Beğenileri
Bengi Baraz Çınar

Session II:
Metin Baş (Chair)

Müzik Öğretmeni Adaylarının “Müzik Öğretmeni” Algısı Üzerine Betimsel Bir Çalışma: Konya İli Örneği
Ezgi Babacan, Yüksel Pirgon M.Devrim Babacan

Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Viyolonsel Dersine İlişkin Algı Ve Beklentileri Etkileri
Serpil Umuzdaş

Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerindeki Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müzik Algılarının İncelenmesi
Esengül Karademir

11:00

Session III:
Sevgi Taş (Chair)

Modern Klasik Gitar Kompozisyonunda Türk Müziğinden Etkin Bir Şekilde Yararlanmanın Yolları
Kâzım Çokoğullu

Müzik Eğitimcisi Yetiştiren Kurumlarda Toplu Çalgı
Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
Rıza Akyürek

Değişen Yüzyılda Bağlama İcrası
Sedat Çılgın

SATURDAY MAY 26
Afternoon

13:00
Session I:
Bülent Alaner (Chair)

Popülerleşen Yerellik Ve Yerelleşen Popülerlik Bağlamında Günümüzün Müzikal Algısının Değişen “Değişmezler”İne Bir Bakış
Cenk Celasin

Sosyolojide Müzik, Müzikte Sosyoloji
Deniz Aydar

Değişen Müzik, Değişen Kimlik
Gürsel Yurtseven

Avrupa Birliği Sürecinde Gelenekselden Medyasal Müzik Algısına
Yılmaz Küçüköncü

Session II:
Muhip Şanal (Chair)

İlköğretim Müzik Dersi Programındaki Müzik Dinleme Algılarının Geliştirilmesine Yönelik Kazanımların Değerlendirilmesi
Sevgi Taş

Viyolonsel Eğitimcilerinin J. S. Bach’ın Viyolonsel Süitine İlişkin Algı Farklılıkları Ve Edisyon Seçimine Olan Etkileri Sezgi Sevi Kıran

Klâsik Türk Müziği Repertuvar Dersi Alan Öğrencilerin
Üslûp Ve Tavır Öğrenimine Yönelik Algıları
Tuba Kardeş

13:00
Session III:
Emel Funda Türkmen (Chair)

Türkülerimizin Dili
Mehmet Sarı

Türklerde Müziğin Toplumsal Algısı:
Uygur Türkleri Üzerine Yapılan Bir Çalışma
Feyzan Göher Vural, Timur Vural

Mustafa Hakkı Yeşil, Hayatı, Kütüphanesi Ve Belediye Mustafa Hakkı Yeşil Kütüphanesinde Bulunan Müzikle İlgili Kaynaklardan Bazılarının Bibliyografyası
Emine Gedik

Buhûrî-Zâde Mustafa ‘Itrî Ve Yetiştiği Çevre
Kadir Güler

14:45 Coffee Break

15:00

Session I:
Ayhan Sari (Chair)

Değişen Yüzyılda Azerbaycan’da Kamança Çalgısı Ve Eğitimi
Kadir Verim Dinleyicilerin Algısal Perde Hiyerarşisi Perde Sorgu Puanları İle Müziksel Dikte Puanları Arasındaki İlişki
Gökhan Yalçın

Makamsal Viyolonsel Eğitim Ve İcralarında Anahtar Problemi
Levent Değirmencioğlu

Türkiye’de Yapılan Müzik Teknolojisi Çalışmalarında Anadolu Geleneksel Müziğinin Yeri
Abdurrahman Tarikçi

Makamsal Dizilerde Bestelenmiş Piyano Eserlerine Yönelik Türk Sanat Müziği Öğrencilerinin Algısı
Mustafa Kabataş

Session II:
Cenk Celasin (Chair)

Dinleyicilerin Algısal Perde Hiyerarşisi Perde Sorgu Puanları İle Müziksel Dikte Puanları Arasındaki İlişki
Gökhan Yalçın

Biçimsel Çözümlemeli Keman Eğitimine İlişkin Öğrenci Algıları
Hicret Tevhide Çöl

Mesleki Çalgı Eğitiminde Düşünme Becerileri Ve Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Yeri Ve Önemi
Hepşen Okan

PANEL

KÜTAHYA MÜZİK KÜLTÜRÜ
Mustafa HİSARLI-Mustafa SALÜN-Uğur TÜRKMEN

17’00 CLOSING CEREMONY

*     *     *

Kurullar:

SEMPOZYUM ONUR KURULU
Kenan ÇİFTÇİ Kütahya Valisi
Mustafa İÇA Kütahya Belediye Başkanı
Prof. Dr. Mustafa SOLAK Afyon Kocatepe Üniversitesi Rektörü
Prof. Dr. Ahmet KARAASLAN Dumlupınar Üniversitesi Rektörü
Akil GÜR Kütahya Güzel Sanatlar Derneği Başkanı
Nihat DELEN Kütahya Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı
Mustafa HİSARLI Yüksek Mimar-TRT Sanatçısı

SEMPOZYUM BİLİM ve DANIŞMA KURULU BAŞKANI
Prof. Dr. Fırat KUTLUK Dokuz Eylül Üniversitesi

SEMPOZYUM BİLİM ve DANIŞMA KURULU
Prof. Dr. Fırat KUTLUK Dokuz Eylül Üniversitesi
Prof. Dr. A. Bülent ALANER Anadolu Üniversitesi
Prof. Şehvar BEŞİROĞLU İstanbul Teknik Üniversitesi
Prof. Dr. Mehmet KARAKAŞ Afyon Kocatepe Üniversitesi
Prof. Dr. Recep ASLAN Afyon Kocatepe Üniversitesi
Prof. Dr. Uğur ALPAGUT Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Doç. Dr. Thomas SOLOMON Bergen Üniversitesi-Norveç
Doç. Dr. Cihan IŞIKHAN Dokuz Eylül Üniversitesi
Doç. Dr. Uğur TÜRKMEN Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Mehmet SARI Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Kadir GÜLER Dumlupınar Üniversitesi

SEMPOZYUM DÜZENLEME KURULU BAŞKANI
Doç. Dr. Uğur TÜRKMEN Afyon Kocatepe Üniversitesi

SEMPOZYUM DÜZENLEME KURULU
Yrd. Doç. Dr. Gülay KARŞICI Erciyes Üniversitesi
Yrd. Doç. Çiler AKINCI Dokuz Eylül Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Hamit ÖNAL Kırıkkale Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Oner UZUN Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Derya ERGUN Dumlupınar Üniversitesi
Arş. Gör. Çağhan ADAR Afyon Kocatepe Üniversitesi
Arş. Gör. Metin BAŞ Dumlupınar Üniversitesi
Okutman F. Can YÜRÜK Afyon Kocatepe Üniversitesi
Okutman Yunus Emre UĞUR Afyon Kocatepe Üniversitesi
Okutman Yusuf Ziya BEYDÜZ Dumlupınar Üniversitesi
Öğr. Elm. Yusuf ÇETİNKAYA Kütahya Güzel Sanatlar Derneği
Recep ZENGİN Kütahya Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi
Çetin DURAK Kütahya Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi
Ahmet UMU Kütahya Güzel Sanatlar Derneği
Mustafa Kemal ALTINSOY Kütahya Güzel Sanatlar Derneği
Birsen GÜZEN Kütahya Güzel Sanatlar Derneği
Hasan OKÇU Basın-Halkla İlişkiler
Filiz YILDIZ Afyon Kocatepe Üniversitesi
Rıfat BELTEKİN Afyon Kocatepe Üniversitesi
Rafet KIRDAR Gazi Üniversitesi
Çiğdem BALOĞLU Anadolu Üniversitesi
Bensu KITIRCI Anadolu Üniversitesi
Birsen Yağmur KELEŞ Anadolu Üniversitesi
___________________________________________
(*) Sempozyum Resmi Web Sitesi için bkz:
Symposium Web Site:

http://www.hisas.org.tr/index.html




Hoşgeldiniz