Saklı Musiki Albümü: Makamlar gün yüzüne çıkıyor…


Toplam Okunma: 5256 | En Son Okunma: 23.11.2024 - 10:22
Kategori: Haberler

Nârefte, Hûzi, Tarz-ı cihân kelimeleri müzik dünyasında çoğumuz için bir anlam ifade etmeyebilir. Müziği araştıran ve uygulayanlar için ise bir tarihin gün yüzüne çıkması, unutulmuş makamlarımız ile yeniden tanışma anlamına geliyor. Saklı Bahçe albümü, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı, Bilimsel Araştırmalar Projeleri kapsamında, sesli örneklerini bulmanın hemen imkansız olduğu makamlardaki eserlere yer vererek sözkonusu makam etkilerinin kulağımızda yeniden canlanmasını sağlıyor…

Albüm ana hatlarıyla dört bölümden meydana geliyor:

Birinci bölümde:
Zekâî Dede’nin Râhatfezâ (Hicâzaşîrân) makamındaki klâsik faslı,
İkinci bölümde:
Nârefte, Nevrûz ve Ruhfezâ makamlarında saz eserleri,
Üçüncü bölümde:
Tarz-ı Cihân, Hüseynî Zemzeme, Evc Hûzi ve Selmek makamlarında türküler
Dördüncü bölümde:
Hûzi ve Evc Hûzi makamlarında ilâhiler

Projenin adı: Az Kullanılan Makamların Mesleki Müzik Eğitimi Kurumlarında Kullanılabilirliğine Yönelik Bir Araştırma
Proje sahibi: Afyon Kocatepe Üniversitesi
Proje Yürütücüsü: Yrd. Doç. Dr. Emel Funda TÜRKMEN
Proje Sorumlusu ve Müzik Yönetmeni: Öğr. Gör. Burak KAYNARCA

CD Detayları şöyle:

SAKLI MÛSİKÎ CD REPERTUARI

1- Giriş Taksimi Ney: Tevfik Bilen
2- Rahatfezâ Peşrev Beste: İsmâîl Ağa
3- Rahatfezâ I.Beste Beste: Zekâî Dede
  ‘Gönlümü vîran eden demi a’dâyı dilşâd eyleme’
4- Rahatfezâ II. Beste Beste: Zekâî Dede
  ‘Zülfün ki benim sünbül-i bağ-ı hevesimdir’
5- Rahatfezâ Ağırsemâî Beste: Zekâî Dede
  Güfte: Hz. Mevlânâ
  ‘Heme nimü mesti keştem kadehi diger meded kün’
6- Rahatfezâ Yürüksemâî Beste: Zekâî Dede
  ‘Âşüfte diliz dâm-ı hevâ meskenimizdir’
7- Rahatfezâ Sazsemâîsi Beste: İsmâîl Ağa
8- Geçiş Taksimi Kanun: Kenan Savaş
9- Nârefte Sazsemâîsi Beste: Muallim İsmâîl Hakkı Bey
10- Nevrûz Sazsemâîsi Beste: Muallim İsmâîl Hakkı Bey
11- Ruhfezâ Longa Beste: Sedat Öztoprak
12- Geçiş Taksimi Ud: Burak Kaynarca
13- Tarz-ı Cihân Türkü Yöresi: Çankırı
  ‘Dama çıkma başı açık’
14- Açış Tanbura: Okan Murat Öztürk
15- Hüseynî Zemzeme Türkü Yöresi: İzmir
  ‘Mezarımın taşı Bozdağ’a karşı’
16- Gurbet Havası Yöresi: Burdur
  ‘Geceleri kalkar kalkar ağlarım’
17- Eviç Hûzî Türkü Yöresi: Yalvaç
  ‘Ben havada uçar idim’
18- Selmek Türkü Yöresi: Kütahya
  ‘Tıpır tıpır yürürsün’
19- Geçiş Taksimi Ney: Ömer Bildik
20- Eviç Hûzî Nefes
  ‘Güzel âşık cevrimizi çekemezsin demedim mi’
21- Hûzî İlâhi Güfte: Yunus Emre
  ‘Taştı rahmet deryâsı’
22- Eviç Hûzî Nefes Güfte: Harabî
  ‘Kâf ü nûn hitâbı izhâr olmadan’
23- Hûzî İlâhi Güfte: Yunus Emre
  ‘Aşkın ile âşıklar yansın yâ Resûlallah’
24- Hûzî İlâhi Beste: Muallim İsmâil Hakkı Bey
  ‘Akıl padişahtır gönül vezirdir’

CD’de Yer Alan Ses Sanatçıları:

Tunisa YEŞİLÇAY (Solist/Klâsik Fasıl)
Özlem ELİTAŞ (Solist/Türküler)
Timuçin ÇEVİKOĞLU (Solist/İlâhiler)

Kaan AYHAN (Korist/İlâhiler)
İ.Suat ERBAY (Korist/İlâhiler)
Tunisa YEŞİLÇAY (Korist/Tıpır tıpır yürürsün)
Timuçin ÇEVİKOĞLU (Korist/Tıpır tıpır yürürsün)
Burak KAYNARCA (Korist/Tıpır tıpır yürürsün)

CD’de Yer Alan Saz Sanatçıları (Alfabetik):

Burak KAYNARCA (Ud)
Emre SOYLU (Viyolonsel)
Ertan DOĞANGÖNÜL (Halile/Klâsik Fasıl-İlâhiler)
Feridun GÜNDEŞ (Erbane/İlâhiler)
Hüseyin YALÇIN (Kabak Kemane/Türküler)
Kenan SAVAŞ (Kanun)
Meriç DÜZBAŞ (Tanbur/Dama çıkma başı açık)
Okan Murat ÖZTÜRK (Tanbura-Üç Telli-Divan-Cura/Türküler)
Ömer BİLDİK (Ney/İlâhiler-Türküler)
Suat KUŞ (Bendir/Türküler)
Tevfik BİLEN (Ney/Klâsik Fasıl)
Timuçin ÇEVİKOĞLU (Kudüm-Daire-Bendir/Klâsik Fasıl-İlâhiler)
Yavuz TUTUŞ (Keman/Saz Eserleri)

Kayıt:
Burak KAYNARCA (Stüdyo BilKay/Afyonkarahisar)
Gökhan BULUT- Ahmet ÖZGÜL (Stüdyo ASC/Ankara)

Editing:
Burak KAYNARCA

Mixing-Mastering:
Bahadır SAĞBAŞ

* * *
Albümü kısa bir süre sonra www.saklimusiki.com adresinden
veya
Hâlihazırda facebook(*) üzerinden ücretsiz indirmek mümkün.
________________________________________
(*) https://www.facebook.com/pages/SAKLI-M%C3%9BS%C4%B0K%C3%8E/80905949950




Hoşgeldiniz