MORE (Music-Orality-Roots- Europe) : Avrupa Sözel Geleneklerinin Müzik Çatısında Buluşması…
Toplam Okunma: 3559 | En Son Okunma: 19.11.2024 - 12:10
Avrupa Birliği tarafından desteklenen ve açılımı Avrupa’nın sözel geleneklerinin müzik çatısında buluşması olan MORE Projesi’nin üyeleri 7-8 Haziran 2010 tarihinde İstanbul’da buluştu. Müzik eğitimi alanında yenilikçi girişimleri destekleyen MORE, Avrupa’daki geleneksel müziklerin kültürlerarası potansiyelinin gelişimine dayalı çalışmalar yapıyor. Fransa, İngiltere, Hollanda, Finlandiya, Yunanistan’ın üye olduğu projede Türkiye’yi İTÜ MİAM - Müzik İleri Araştırmaları Merkezi temsil ediyor…
“Avrupa’nın Son Dönemde Varlığını Ortaya Koyan Çok Kültürlü Yapısı ve Bu Yapının Müzik Çatısında Buluşması…”
MORE : Music-Orality-Roots- Europe / Müzik- Sözlü Gelenek-Köken-Avrupa
MORE Projesi’nde toplumların kültürel kimlik öğelerinden biri olan geleneksel müziklerin çok kültürlülük ve sözlü aktarıma dayalı bir bakış açısıyla Avrupa Müzik İcrası ve Müzik Eğitimi çatısı altında birleştirilmesi amaçlanıyor.
Avrupa’daki çeşitli kurumların deneyimlerinin paylaşılmasının ve yeni modeller geliştirilmesinin yanı sıra, çok kültürlü müzik pratikleri ve müzik eğitimi alanında yenilikçi modeller üretilmesi sonucunda ortaya çıkan konular MORE’un düzenlediği sempozyum ve kendi aralarında gerçekleştirilen kapalı toplantılarda tartışılıyor.
MORE en son Fransa’da(Paris) 3-4 Aralık 2009’da bir sempozyum düzenlemiş, sempozyum bildirileri kitapçık olarak basılmıştı. Bildirileri MORE projesinin internet sayfasında bulmak mümkün. Bkz: http://www.music-orality-roots.eu/
Avrupa birliği tarafından desteklenen, Cite de la Musiqu’enin koordinatörlüğünde yürütülen, eş organizatör kurumların arasında En IXPOAIC, The Sage Gateshead, Sibelius Academi ve ITU Muzik İleri Araştırmalar Merkezi‘nin (MİAM) bulunduğu More Projesi’nin üyeleri bu toplantıların Türkiye ayağı için 7-8 Haziran 2010 tarihlerinde İstanbul’da buluştu. İstanbul toplantısının ev sahibi Türkiye temsilcisi İTÜ “Müzik İleri Araştırmaları Merkezi - MİAM” idi.
MORE’u oluşturan kurumlar
MORE araştırmaları günümüzde özgün kültürel bakış açısı ve özgün müzik eğitimi amaçlayan workshop, atölye ve yaz okullarına devam etmektedir.
Sempozyumlar:
Cité de la Musique, Paris, FRANSA, 03-04 Aralık 2009
Sibelius Academy, Helsinki, FİNLANDİYA, 11-12 Kasım 2010
Kapalı Toplantılar:
En Chordais, Selanik YUNANİSTAN, Mayıs 2010.
İTÜ MIAM, İstanbul, TÜRKİYE, 7-8 Haziran 2010.
Yaz Okulları:
World Music and Dance Centre, Rotterdam, HOLLANDA, 19 Temmuz 2010 – 08 Ağustos 2010
The Sage Gateshead, Durham, İNGİLTERE, 09-14 Ağustos 2010
* * * * * * * *
SÖZLÜ OLARAK AKTARILMIŞ MÜZİK VE ÇOK KÜLTÜRLÜ MÜZİK EĞİTİMİ
SEMPOZYUMU BİLDİRİ KİTAPÇIĞINDA YER ALAN KONU BAŞLIKLARI
3-4- ARALIK 2009
AÇILIŞ
Laurent Bayle
ÇOK KÜLTÜRLÜ TOPLUMLARDA MÜZİĞİN GELİŞİMİ
Çok Kültürlülük ve Evrensellik İçinde Kültürlerarası Pedagoji, Martine Abdallah-Pretceille/ Fransa.
Günümüzde Avrupa’da Çok Kültürlü Eğitim/ Oliver Meunier/Fransa.
Çok Kültürlü Eğitimin Temel Aracı Olarak Sanat/ Denis Laborde/ İngiltere.
Çok Kültürlü Müzik Eğitimi: Öğrenciler Ne Öğrenmeli?/Trevor Wiggins/ İngiltere.
Çok Kültürlü Toplum İçin Eğitilmiş Profesyonel Müzisyenler/ David Hebert/ İngiltere.
ÇOK KÜLTÜRLÜ AKTARILMIŞ MÜZİK PRATİKLERİNDEN ÇOK KÜLTÜRLÜ MÜZİK EĞİTİMİNE
Kültürlerarası Aktarılmış Müzikal Formları Ödünç Alma ve Verme/ Thomas Apostolopoulos/ Fransa.
Müzik Harmanı, Bir Kullanıcı Rehberi Var Mıdır?/ Talia Bachir/ Fransa.
Müzikal Yaratı ve Kültür Aktarıcılığı/ Frédéric Deval.
Müzik Okullarında Müzikal Farklılıklara Yaklaşımlar/ Patrick Laviron/ Fransa.
Kültürler Arası Aktarılan Müzik Pratiklerinin Didaktik Değişimi, Öğretmenin Anahtar
Rolü/Gérald Guillot/ Fransa.
İLK OKULLARDAKİ FARKINDALIKTAN YÜKSEK OKULA: DENEYİMİN GERİ BİLDİRİMİ
Şarkı söylemek ve dans etmek, Çok Kültürlü Farkındalığın Temel Yönleri/ Sarah Kekus.
Evrensel ve Müzikal Çeşitlilik, Erken Yaşlardan İtibaren Farkındalık/ Gilles Delebarre/ Fransa
Fransız Konservatuarlarında Çok Kültürlülük/ Jean-Pierre Estival
Fransız Geleneksel Müziğinin Öğretiminde Metotlar/Françoise Etay/ Fransa
“25 Komşudaki Dünyanın Etrafında” Alan Araştırmasında Konservatuar Projesine/ Martail
Pardo/ Fransa
Kurumsal Bağlamda Aktarılan Eğitim Uygulaması: Rotterdam Konservatuarı Codarts’ın
Kuzey Hindistan Klasik Müzik Bölümü/ Henri Tournier/ Fransa
BEYİN FIRTINASI WORKSHOPLARI, GÜN SONUNDAKİ BİLDİRİMLER
3-8 Yaş Çocuklarının Müziği Farkındalığına Çok Kültürlü Yaklaşım: Amaç, Kapsam ve Öğretmenin Eğitimi/ Gilles Delebarre
Genç İnsanlar İçin Müzik Eğitiminde Çok Kültürlü Eğitim (Müzik Okulları için Genel Eğitim)/ Gilles Vachia
Müzisyen İçin Yüksek Eğitimde Çok Kültürlülük: Çift Müzikalite Modeli, Henri Tournier
Gelenek/Yaratı: Bir Toplumun Etkilendiği Kültürler, Hangi Müzik Nakledilmeli?/ Marie-Helene Serra
* * * * * * * *
ENGLISH:
MUSIC-ORALITY-ROOTS- EUROPE
Intercultural education develops skills for community life within all participants, seeing cultural diversity as a positive asset. The MORE project seeks to encourage innovative initiatives in the field of music education based on the intercultural potential of the range of traditional musics active in Europe – traditional music is an essential tool of intercultural education because it is key signifier of cultural identity, is open to external influences and its practices are highly collective.
Several European institutions have come together to share experiences and develop new models of practice. Two symposia and a closing event will report on current research into trans-cultural music practices and innovation in educational methods. This symposia proceedings were printed and presented in PDF format in web site of project. Action research will be carried out at two summer schools in the form of workshop targeted at young people and teachers exploring music education from and inter-cultural perspective.
More project is supported by European Union, coordinated by Cite de la Musique and the co-organized association are En IXPOAIC, The Sage Gateshead, Sibelius Academi and ITU Centre for Advanced Musical Research (MIAM). The members of the project meet in Istanbul in Turkey on 7-8 June. Centre for Advanced Musical Research hosted these meetings.
Symposium
Cité de la musique, Paris, France, 03-04/12/09
Sibelius Academy, Helsinki, Finland, 11-12/11/10
Closing Meetings
Chordais, Thessaloniki, Greece, May 2010.
İTÜ MIAM-Turkey, June 2010.
Summer Schools
World Music and Dance Centre, Rotterdam, Netherlands , 19/07/10 - 08/08/10
The Sage Gateshead, Durham, United Kingdom, 09-14/08/10
ORALLY TRANSMITTED MUSIC AND INTERCULTURAL EDUCATION
Symposium, Cité de la musique, Paris, France, 03-04/12/09
Proceedings
Official opening, Laurent Bayle.
GROWING UP WITH MUSIC IN A MULTICULTURAL SOCIETY
Intercultural pedagogy, between multiculturalism and universalism, Martine Abdallah-Pretceille.
Intercultural education in Europe today, Olivier Meunier.
Art as an essential tool of intercultural education, Denis Laborde.
Intercultural music education: What have the students learnt?, Trevor Wiggins.
Educating professional musicians for a multicultural society: emerging issues and new developments, David Hebert.
FROM TRANSCULTURAL MUSIC PRACTICES TO AN INTERCULTURAL MUSIC EDUCATION
Borrowing and appropriating, transcultural musical forms in creation, Thomas Apostolopoulos.
Blending musics, is there a user’s guide?, Talia Bachir.
Musical creation and transculturality, Frédéric Deval.
Approaching musical otherness within the music school, Patrick Laviron.
Didactic transposition of transcultural musical practices, the teacher’s key role, Gérald Guillot.
EXPERIENCE FEED-BACK, FROM AWARENESS IN PRIMARY SCHOOL TO HIGHER EDUCATION
Singing and dancing, essential vectors for interculturality awareness, Sarah Kekus.
Universals and musical diversity, awareness from an early age, Gilles Delebarre.
Gypsy singing in Rumania, musical fantasy at the heart of a pedagogical work, Victor A. Stoichita.
Intercuturality in French conservatories, Jean-Pierre Estival.
The educational methods of teaching French traditional music under the test of embracing other cultures, Françoise Etay.
« Around the world in 25 neighbours », from fieldwork to a conservatory project, Martial Pardo.
Applying orally transmitted education to the institutional context: the North Indian classical music department of Rotterdam conservatory Codarts, Henri Tournier.
BRAINSTORMING WORKSHOPS, REPORTS AT THE END OF THE DAY.
Intercultural approach in children’s awareness to music (3-8 year olds): aims, content, teacher’s training…, Gilles Delebarre
Intercultural education in music education for young people (general education or in music schools): aims, content, teacher’s training…, Gilles Vachia
Intercultural education in higher training for musician : the “bi-musicality” model, Henri Tournier
Tradition/creation: within a society where cultures interact daily, which music should be transmitted? Marie-Hélène Serra
______________________________
Link: http://www.music-orality-roots.eu/